HET ONDERZOEK
Aérospatiale en BAe onderzochten dit ongeluk. Uit het onderzoek bleek dat een DC-10 van Continental Airlines een stuk titanium van een straalomkering verloor, die 3 minuten op de zelfde startbaan opsteeg. Maar dit onderdeel was volgens de producent (McDonnell Douglas) niet afkomstig van de straalomkering. Het toestel zelf bleek ook nog eens 1 ton te zwaar te zijn geweest. En als het toestel niet was opgestegen, was het met een hoge snelheid van de baan was af geschoten, en zou het de zelfde gevolgen hebben. Ook bleek uit onderzoek dat als het vliegtuig met beschadigde vleugels, maar met goed werkende motoren, toch niet veilig konden landden.
GEVOLGEN
Alle Concorde's werden aan de grond gehouden nadat het onderzoek afgerond werd en de oorzaak werd gevonden. Alleen 1 Air France Concorde mocht terug vliegen van New York naar Parijs, zonder passagiers. Door deze ramp werdt de Concorde uit zijn carrière gehaald als passagiersvliegtuig. Na de 9/11 aanslagen op het WTC in New York in 2001 nam het passagiersaantallen af, waardoor de Concorde te duur werdt. Air France stopte met de Concorde in mei 2003. British Airways, die ook Concorde's bezit, stopte in oktober 2003. Daarna stopte de Concorde definitief.
Maak jouw eigen website met JouwWeb